اخبار دبی

امارات اهداف توسعه پایدار جهانی را برای سال 2045 پیش بینی می کند

هیئت امارات متحده عربی شرکت کننده در کار “همایش سیاسی سطح بالا در مورد توسعه پایدار” که توسط وزارت امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در مقر آن در شهر نیویورک برگزار شد، نتایج جامع “اهداف توسعه پایدار 2045” را اعلام کرد. گزارش تهیه شده توسط کمیته ملی اهداف توسعه پایدار در امارات متحده عربی، که یک چشم انداز استراتژیک جامع برای آینده اهداف توسعه جهانی پس از سال 2030 تا سال 2045 ارائه می دهد تا رویکرد امارات متحده عربی برای به اشتراک گذاری دیدگاه ها و تبادل دانش را که یک دیدگاه مثبت ایجاد می کند، تثبیت کند. ، تأثیر پایدار بر آینده توسعه در سطح جوامع و کره زمین.
هیئت اماراتی اولین گزارش راهبردی جامع در نوع خود را ارائه کرد زیرا آینده اهداف توسعه را برای دوره پس از پایان دهه جاری و بیش از 21 سال آینده در چارچوب سیستم تبادل دانش یکپارچه امارات پیش بینی می کند. به تقویت و به اشتراک گذاشتن نتایج مثبت و سازوکارهای تحول آفرین با کشورها و سازمان های بین المللی و برنامه های بین المللی در چارچوب کار این مجمع که بیش از 1000 نماینده و فرستاده از کشورهای مختلف، دولت ها، سازمان های بین المللی و سازمان های بین المللی حضور دارند، ادامه می دهد. نهادهای مرتبط با توسعه
صدور این گزارش به نتایج نشست “اهداف توسعه پایدار در اجرا” که توسط کمیته ملی اهداف توسعه پایدار در امارات با شعار “اهداف توسعه پایدار 2045… هموار کردن راه به سوی اهداف توسعه پایدار” برگزار شد، به اوج خود رسید. دستور کار جهانی آینده، به عنوان بخشی از کار اجلاس جهانی دولت 2024، که از 12 تا 14 فوریه در دبی برگزار شد.
گزارش “اهداف توسعه پایدار 2045” تکمیل کننده آنچه که چند ماه پیش توسط مجمع “اهداف توسعه پایدار در حال اجرا” به دست آمد، است که به دنبال حمایت از تبادل بهترین شیوه ها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، تقویت گفت و گوی جهانی پیرامون آنها، و فرصتی را برای رهبران جهان فراهم می کند تا راه حل های نوآورانه ای را برای تسریع در اجرای اهداف توسعه پیشنهاد کنند و با چالش ها و طراحی ویژگی های آینده پایدار مشترک مقابله کنند.
عبدالله ناصر لوطح، دستیار وزیر کابینه در امور تبادل دانش و رقابت و رئیس کمیته ملی اهداف توسعه پایدار تأیید کرد که امارات متحده عربی رویکردی پیشگیرانه در حمایت از دستیابی به اهداف 17 گانه توسعه پایدار تعیین شده توسط سازمان ملل متحد ایجاد کرده است. 2030 و تسریع در دستیابی به آنها، علاوه بر بحث در مورد آینده توسعه پایدار به عنوان پس از دهه سوم قرن بیست و یکم، به دلیل نگرانی برای آینده کره زمین و نسل های آینده.
لوطه گفت: “تحت هدایت رهبری خردمند، امارات متحده عربی آینده توسعه ای مبتنی بر همکاری و مشارکت بین المللی را برای دو دهه آینده در حمایت از اهداف توسعه پایدار برای سال 2030 و پس از آن تا سال 2045 پیش بینی می کند. در این راستا، کمیته ملی اهداف توسعه پایدار در امارات متحده عربی به دنبال ارائه یک سیستم یکپارچه برای پیش بینی کار توسعه در آینده است، چه از طریق مجمع اهداف توسعه پایدار در اجرا، که هشتمین دوره آن در اجلاس جهانی دولت در سال 2024 سازماندهی شد. یا از طریق انتشارات دانش استراتژیک، مانند اولین گزارش از نوع خود در مورد پیش بینی اهداف توسعه پایدار 2045.
وی افزود: در ارتباط با بررسی چشم اندازهای آینده سیاره زمین از طریق چارچوب اهداف توسعه پایدار 2045، که امارات متحده عربی فعالانه در توسعه و توسعه توصیه ها و دیدگاه های خود مشارکت می کند، تقویت همکاری جهانی برای برداشتن گام های مشترک و ایجاد تصمیمات تعیین کننده مهم است. مشارکت برای بحث در مورد چالش ها و کشف فرصت های آینده. در این زمینه، گزارش اهداف توسعه پایدار 2045 یک نقشه راه روشن ارائه می‌کند، و تلاش می‌کند تا ویژگی‌های یک رویکرد یکپارچه و جامع به توسعه پایدار را برای مرحله پس از دستیابی به 17 هدف تعیین‌شده توسط سازمان ملل تا سال 2030 ترسیم کند. نتایج گزارش در دسترس همه برای به اشتراک گذاشتن دانش، ما از همه افراد از “دولت ها، جوامع، شرکت ها، دانشگاه ها و افراد باید فعالانه در توسعه برنامه توسعه آینده برای جهان ما مشارکت کنند.”

به روز ترین اخبار دبی را با ما دنبال کنید دبی توییتر

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا